nieuws
8 aug 2019, 10:11
Een medewerker van uitvaartorganisatie Meander heeft woensdagmiddag een waarschuwingsprent gekregen tijdens het ophalen van een overleden man in een verzorgingstehuis in Zwolle. De medewerker had zijn rouwwagen tijdelijk in een betaald parkeervak gezet, meldt Tubantia donderdag. Terwijl de uitvaartmedewerker binnen is met personeel van het tehuis en nabestaanden van de overleden man, passeert een handhaver de geparkeerde lijkwagen. Hij besluit een waarschuwingsprent uit te schrijven, omdat de auto geen parkeerkaart achter de ruit heeft. Overbuurman Johan Vlijm ziet het gebeuren en spreekt de diender erop aan. "Ik zeg nog tegen die mafkees: de bestuurder is daar binnen om een overledene op te halen en toch schrijft hij een bekeuring," schrijft Vlijm op zijn Facebook-pagina. De uitvaartmedewerker laat aan de krant weten teleurgesteld te zijn, omdat de aandacht voor de overledene bruut werd verstoord door de ontstane ophef op straat. Meander heeft inmiddels contact gehad met de gemeente Zwolle. Die benadrukt dat het om een waarschuwingsbon ging en niet om een bekeuring. De gemeente heeft haar excuses aangeboden. Beeld: Facebook / Johan Vlijm
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.