Terug

Volg Hart van Nederland

'Klanten best tevreden over hun bank'

'Klanten best tevreden over hun bank'

nieuws

17 juni 2019, 04:16

DEN HAAG (ANP) - Consumenten zijn relatief tevreden over hun bank. Dat blijkt volgens de Consumentenbond uit een enquête onder ruim 14.000 mensen. Alle banken kregen een voldoende. De Regiobank kreeg het hoogste cijfer, een 9,3, ING sluit de ranglijst af met een 6,7.

De Consumentenbond bevroeg de consumenten om hun bank te beoordelen op service, kosten, persoonlijk contact en internet- en mobiel bankieren. Over de kosten waren de ondervraagden het minst tevreden. Een derde van de klanten van Rabobank, ABN AMRO en ING geeft zijn bank op dat vlak een onvoldoende.

De drie grote banken kunnen ook op het gebied van service nog wel wat verbeteren, vindt de Consumentenbond. ''Een op de tien klanten van die banken is daar (zeer) ontevreden over. Zij vinden de spaarrente te laag en hebben het gevoel dat eigen belang en winst maken op de eerste plaats staan'', aldus de bond.

Na Regiobank werd ASN Bank het best beoordeeld, met een 9,1. Daarna volgen Triodos Bank (8,9), Knab (8,9), SNS (8), Rabobank (7,2) ABN AMRO (6,9) en dus als hekkensluiter ING.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.