nieuws
30 okt 2017, 18:00
Stichting Ideële Reclame (SIRE) viert maandag haar vijftigjarig jubileum. Om terug te blikken is Hart van Nederland benieuwd of de reclames wel zin hebben gehad. We vroegen het aan ons panel van Wat vindt Nederland. Sinds de oprichting in 1967 heeft SIRE in totaal 113 campagnes gevoerd. De bekendste is ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’. Doel van de campagnes is steeds om maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken en Nederlanders aan het denken te zetten. Andere campagnes behandelden thema’s als eenzaamheid, pesten, dyslexie, kindermishandeling en het werk van pleegouders. De meest recente campagne ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn’ is de meest controversiële van de afgelopen jaren.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.