OverzichtTip de redactie
Volg Hart van Nederland
ING gaat klanten compenseren die te veel rente betaalden

ING gaat klanten compenseren die te veel rente betaalden

nieuws

20 okt 2021, 08:25

Link gekopieerd

ING gaat net als ABN AMRO en Rabobank klanten die een te hoge rente hebben betaald op een lening compenseren. Daarvoor zet de bank 180 miljoen euro opzij.

Het gaat om klanten met bepaalde doorlopende consumentenleningen waarbij de variabele rente niet voldoende marktconform was. Met deze stap reageert ING op een aantal uitspraken bij het financiële klachteninstituut Kifid over soortgelijke producten bij andere banken.

Regeling is naar verwachting voor eind 2022 afgerond

Volgens het financiële concern heeft de Consumentenbond positief gereageerd op het compensatievoorstel. De organisatie zou ook bereid zijn om met de bank in gesprek te gaan over de precieze uitvoering en details van de regeling, die naar verwachting voor eind 2022 afgerond zal zijn.

ANP