nieuws
28 jan 2021, 14:12
Het regent al weken honderden klachten over woonwarenhuis IKEA, schrijft het AD. Volgens de krant gaat het onder meer om producten die niet of kapot worden geleverd, terugbetalingen die achterblijven en een klantenservice die van de aardbodem verdwenen lijkt.
Op basis van ruim 10.000 recensies op Trustpilot scoort het woonwarenhuis een 1,6 op een schaal van 5, volgens de krant een bedroevend cijfer voor een internationaal bekende keten.
Ook op Klacht.nl lieten honderden teleurgestelde klanten van zich horen en op het digitale Klachtenkompas van de Consumentenbond zijn de afgelopen 12 maanden bijna 250 klachten ingediend.
IKEA zegt de geschetste situatie te herkennen en wijst naar de ongekend hoge vraag naar producten. "De huidige coronasituatie vraagt ongekend veel van onze operatie en brengt grote uitdagingen met zich mee", aldus een woordvoerder tegen de krant.
"We streven ernaar de verwachtingen van klanten zo goed mogelijk te managen om teleurstellingen te voorkomen. Dat het niet mogelijk is alle klanten de service te bieden die ze van ons gewenst zijn, frustreert en spijt ons."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.