Terug

Volg Hart van Nederland

IKEA overladen met klachten over slechte service

IKEA overladen met klachten over slechte service

nieuws

28 jan 2021, 14:12

Het regent al weken honderden klachten over woonwarenhuis IKEA, schrijft het AD. Volgens de krant gaat het onder meer om producten die niet of kapot worden geleverd, terugbetalingen die achterblijven en een klantenservice die van de aardbodem verdwenen lijkt.

Op basis van ruim 10.000 recensies op Trustpilot scoort het woonwarenhuis een 1,6 op een schaal van 5, volgens de krant een bedroevend cijfer voor een internationaal bekende keten.

Ook op Klacht.nl lieten honderden teleurgestelde klanten van zich horen en op het digitale Klachtenkompas van de Consumentenbond zijn de afgelopen 12 maanden bijna 250 klachten ingediend.

'Het spijt ons'

IKEA zegt de geschetste situatie te herkennen en wijst naar de ongekend hoge vraag naar producten. "De huidige coronasituatie vraagt ongekend veel van onze operatie en brengt grote uitdagingen met zich mee", aldus een woordvoerder tegen de krant.

"We streven ernaar de verwachtingen van klanten zo goed mogelijk te managen om teleurstellingen te voorkomen. Dat het niet mogelijk is alle klanten de service te bieden die ze van ons gewenst zijn, frustreert en spijt ons."

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.