nieuws
12 apr 2021, 17:05
De afgelopen dagen iedere keer misgegrepen bij het kaasschap in de supermarkt? Dat kan heel goed kloppen. Door een grote hack bij leverancier Bakker Logistiek was de levering van een aantal producten dagenlang niet mogelijk, waarbij de lege kaasschappen het meeste opvielen. Maar: de problemen zijn inmiddels verleden tijd.
Dat zegt directeur Toon Verhoeven tegen Hart van Nederland. Wat er nou precies is gebeurd, is ook voor hem nog even afwachten. De politie is uiteraard nog druk bezig met onderzoek. De problemen ontstonden in ieder geval met Pasen.
Het bedrijf werd getroffen door een hack, aldus Verhoeven: "De automatisering werkte daardoor niet meer. Die dinsdag na Pasen konden we nog leveren omdat dat al in gang was gezet, maar leveringen eind van die week waren niet meer mogelijk."
Maar gelukkig draaien de systemen nu weer zoals ze zouden moeten: "Er is met man en macht aan gewerkt om het lek boven te krijgen. En ik kan melden: afgelopen weekend konden we het systeem weer in gebruik nemen en is het ook veilig verklaard," aldus de directeur. Vanaf dinsdag hoopt het bedrijf weer te kunnen leveren aan haar klanten.
Maar wanneer kunnen de winkelende klanten dan weer volle schappen verwachten? Daar durft Verhoeven geen harde uitspraken over te doen, dat laat hij over aan de retailers zelf. "Maar voor zover ik er iets over kan zeggen moet dat ook met een paar dagen mogelijk zijn."
Wie er precies achter de hack zit is nog niet duidelijk, de recherche probeert dat nog te achterhalen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.