
nieuws
2 nov 2022, 19:51
De storing bij ING, waardoor klanten niet konden internetbankieren, is verholpen. Het was de tweede keer in drie dagen tijd dat de bank een storing had.
Van even na 11.00 uur tot ongeveer 18.00 uur waren iDeal-transacties in zijn geheel niet mogelijk. Ook waren tijdelijk geen overboekingen mogelijk via de omgeving voor internetbankieren van ING. Met de app lukte betalen nog wel, aldus een woordvoerder.
Het ging volgens ING om een interne softwarestoring. Nadat het euvel na vele uren was verholpen merkte de bank dat er direct weer veel betalingen plaatsvonden. Er zijn geen aanwijzingen dat de fout verband hield met de problemen van eerder deze week.
Klanten van ING hadden maandagmiddag en in het begin van maandagavond al enkele uren te maken met een storing. Toen konden ze tijdelijk onder meer geen overschrijvingen doen. Ook waren er problemen met iDeal-betalingen en betaalverzoeken. Volgens ING kwam dat door een storing in de hardware.
Hart van Nederland/ANP
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.