nieuws
22 juni 2019, 20:34
Steeds meer ouders van jonge kinderen maken gebruik van digitale volgapparatuur om zo de handel en wandel van hun kroost in de gaten te kunnen houden. Zo vlak voor de zomervakantie verkopen leveranciers van gps-trackers, in onder andere kinderhorloges, bijna twee keer zoveel als in andere maanden. Dat blijkt uit marktonderzoek van researchbureau Sherloq uit Eindhoven.
Opvoedingsdeskundige Krista Okma is kritisch op het gebruik van gps-trackers. "Zo’n tracker kan handig zijn bij nieuwe situaties; als je kind voor het eerst naar hockeytraining gaat, of voor het eerst alleen naar school. Maar kinderen hebben ook recht op privacy. En vooral ruimte nodig om zelfstandig te zijn. Ook kan het ten onrechte een gevoel van schijnveiligheid oproepen." Linda Hoflands zoontje Thor (8) speelt al een jaar buiten met een horloge om waarmee ze precies kan zien waar hij zich bevindt. Ze vindt het fijn dat ze elkaar altijd kunnen bereiken op die manier. Ze is niet constant bezig om haar kind in de gaten te houden.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.