nieuws
3 okt 2022, 18:48
Giel Janssens uit Breda is niet de enige die ineens een torenhoge energierekening kreeg, maar energieleverancier Essent maakte het wel héél bar. Zij stuurden hem voor de maand september een rekening van maar liefst 116.936,54 euro.
"Normaal verbruik ik zo’n 6 kuub, in september was dat ineens meer dan 100.000. Ik dacht gelijk: hier klopt iets niet", vertelt hij aan Omroep Brabant. Hij wilde meteen de klantenservice bellen, maar het was zondag en dan is Essent dus niet thuis. "Ik heb maandagochtend gelijk maar even gebeld met Essent en het bleek allemaal een misverstand."
Kennelijk hebben monteurs die afgelopen zomer aan zijn gasleiding hebben gewerkt, de meterstand een béétje verkeerd doorgegeven, met als resultaat een dure grap. Gelukkig is Giel dol op dure grappen: "Ze willen het niet terugstorten, nadat ik zei dat ik ’t betaald had".
Giel is niet de eerste die enorm hoge rekeningen krijgt die later onjuist blijken te zijn. Ook bij Marco stond het huilen nader dan het lachen toen hij ineens 50.000 euro moest aftikken, te zien in de video hierboven.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.