nieuws
30 jan 2021, 21:04
De coronaproof drive-thru van een Rotterdams restaurant is zó populair dat ze samen met de politie besloten hebben hun deuren te sluiten. Zaterdag stond er een file van zo'n 2,5 uur voor hun donuts en wafels. "Het was niet meer binnen onze macht."
Sinds oktober 2016 bestaat het Hollywoodcafé. Er wordt Amerikaans eten geserveerd, zoals overdreven grote milkshakes en prachtig uitziende wafels. Net zoals andere eetgelegenheden moesten ook zij de deuren sluiten door het coronavirus. "We moesten toch op zoek naar een beetje omzet", zo vertelt Gabriël van Meerwijk, Marketing & Eventmanager van het café, aan Hart van Nederland. Eind november ging daarom het rolluik aan de achterkant van het pand open: een drive-thru was geboren.
"We wilden naast een deel van onze reguliere kaart, ook een product neerzetten wat in het oog springt: insta-waardig en goed-uitziend", gaat Van Meerwijk verder. Dat product werd de donut die ze met eigen saus kunnen 'injecteren'. Een plaatje om te zien, en een plaatje dat veel mensen graag op sociale media willen delen. Zo blijkt ook aan het aantal auto's die door de drive-thru willen.
De drive-thru is lang genoeg voor zo'n dertig tot veertig auto's. Wie achteraan in de rij staat, moet zo'n 1,5 uur wachten. "Dat stond vol, de file kwam tot de brug!", vertelt een verbaasde Van Meerwijk. "Ik denk dat sommige mensen er wel 2,5 uur stonden te wachten. De eigenaar is zelf met de politie gaan praten, het was niet meer binnen onze macht. We hadden al 2 verkeersregelaars ingezet."
In de afgelopen weken was het al vaker erg druk bij het fastfoodrestaurant. Zo druk dat het restaurant hun volgers opriep op bepaalde tijdstippen niet meer te komen. "Normaal zit ik achter de laptop, nu stond ik zelf het verkeer te regelen. Ook mensen van het hoofdkantoor kwamen, alle hulp was nodig."
Het restaurant is in ieder geval tot maandag gesloten. In de tussentijd wordt er een plan gemaakt. "We gaan zorgen dat het verkeer wat beter wordt geregeld en wellicht werken met tijdssloten. Je maakt dit niet vaak mee. Maar in deze tijd ben je beter te druk dan dat er niemand komt", besluit Van Meerwijk lachend.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.