nieuws
7 sep 2022, 13:12
De ongeveer twee miljoen klanten van Essent hebben de afgelopen week geen contact kunnen leggen met de energieleverancier. Een storing heeft het interne IT-systeem van het bedrijf platgelegd waardoor medewerkers niet meer telefonisch of via de chat bereikbaar waren. Dochteronderneming Energiedirect kampte met hetzelfde probleem.
Een woordvoerster bevestigt na berichtgeving van het AD dat de problemen vorige week donderdag begonnen. "We vinden het ontzettend vervelend voor onze klanten, vooral met de huidige onrust op de energiemarkten", zegt ze.
Essent start de communicatiekanalen stapsgewijs weer op. De livechat binnen de app van het bedrijf zou woensdagmiddag weer moeten werken.
Essent kan nog niet aangeven wanneer het weer volledig bereikbaar is voor klanten. De zegsvrouw benadrukt dat er geen sprake is van een cyberaanval. Klantgegevens zijn volgens Essent dan ook veilig. Dat IT-problemen ook de telefonie platleggen, komt doordat bellers binnenkomen in het IT-systeem waarin ook gegevens van klanten staan.
ANP
Bovenstaande reportage is eerder uitgezonden bij Hart van Nederland
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.