nieuws
27 dec 2017, 18:23
De winnaar van de oliebollentest van het AD is bakkerij Klootwijk uit Capelle aan den IJssel. De oliebol van deze bakkerij, met 26 filialen, kreeg het cijfer 10 van de jury, met louter complimenten voor de smaak, de vulling en de krokante korst. Opmerkelijk genoeg kregen de bollen van dezelfde bakkerij in 2010 nog een vernietigend oordeel: ,,Klef, taai, vieze nasmaak van te veel citroen? Een bol zoals je hem niet wilt hebben’'. Voor de bakkerij was dat een klap in het gezicht, maar ook een 'wake-upcall'. Daarna ging het roer om, zegt bakker Leon Klootwijk tegen de krant, en begon de zoektocht naar de perfecte oliebol. Met succes, zo blijkt woensdag. De hele test staat donderdag in het AD. De afgelopen tijd was er veel te doen om zowel de haring- als de oliebollentest van het AD. Hoofdredacteur Hans Nijenhuis, die vorige week bij Jinek nog ophef veroorzaakte door uit te vallen tegen een oliebollenbakker, schreef daar afgelopen zaterdag over dat de krant komend jaar alle testen onder de loep neemt. Zijn eigen optreden bij Jinek noemde hij 'oliedom'. Behalve haring en oliebol test het AD ook nog patat en publiceert de krant de Misdaadmeter, de Ziekenhuis Top 100 en een aantal kleinere tests. Foto: ANP / Bart Maat
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.