nieuws
17 mei 2021, 19:20
Het Songfestival ziet er dit jaar wat anders uit dan veel Nederlanders gehoopt hadden. Er mogen slechts een paar duizend fans aanwezig zijn en van een groot feest is geen sprake. Voor de mega-enthousiaste medewerkers van Stadsbeheer Rotterdam mag dat de pret niet drukken. Hun rol is nu misschien wel belangrijker dan ooit en de sfeer zit er maandag al goed in.
Omdat Rotterdam de stad zo goed mogelijk wil verkopen voor het publiek (nu er niemand kan komen), moet de hele stad spik en span zijn voor alle fotos'en video's die gemaakt worden door pers en bezoekers. De medewerkers van Stadsbeheer Rotterdam hebben er super veel zin in.
Losliggende tegels worden goed gelegd, groenperkjes worden bijgepunt en straatafval wordt overal weggehaald. Omdat er geen buitenlandse toeristen naar Rotterdam kunnen komen, wil de gemeente de stad zo goed mogelijk verkopen aan de buitenwereld. Daarvoor moet de hele stad tot in de puntjes verzorgd zijn. Het moet een visitekaartje worden, want door de aanwezige bezoekers en journalisten worden veel foto's en video's gemaakt.
Die opdracht is op het lijf geschreven van de Mitchel Viljeer en zijn collega's van Stadsbeheer Rotterdam. Ze zijn maar al te blij met hun werk om de stad schoon te houden. "De camera's zijn echt gericht op Rotterdam. Dat is echt geweldig. Dan zie je die borstelwagens en zie je al die blikjes liggen. Als ik het startschot geef (aan zijn collega's van de borstelwagen, red.) gaan die machines draaien, trekken ze van die mooie zwarte banen en kun je het asfalt weer zien. Ik vind dat echt kicken!", vertelt Mitchel enthousiast aan Hart van Nederland.
In februari gingen Mitchel en zijn collega's als over het hele internet. Ze maakten toen een video over hun werk als gladheidsbestrijders en hoe mooi ze dat werk vinden. "Ja ja, Rotterdammers, het is zover: de witte wereld", kraamde Mitchel toen uit van geluk. Vervolgens riep hij "Hatsekidee" toen er sneeuwschuivers voorbij reden. De passie droop er vanaf. Mitchel Viljeer en zijn Rotterdamse strooihelden veroveren op dit moment de harten van heel Nederland.
De uitvoerend coördinator gladheidsbestrijding postte zaterdagavond een filmpje op Twitter waarin hij zijn passie voor zijn werk en voor zijn collega’s niet onder stoelen of banken steekt.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.