Volg Hart van Nederland
Bonus-spot Albert Heijn irritantste reclame

Bonus-spot Albert Heijn irritantste reclame

nieuws

4 dec 2017, 22:00

Link gekopieerd

De meest irritante reclame van dit jaar is de 'Buik-billen-bonus'-spot van Albert Heijn. Dat vindt een nipte meerderheid van de mensen die hun stem uitbrachten voor de Loden Leeuw. Dat is maandagavond bekendgemaakt in het consumentenprogramma Radar. Albert Heijn vond dat aanval de beste verdediging is en liet in de aanloop naar de bekendmaking de personal trainer uit het spotje het publiek oproepen om toch vooral op hém te stemmen. ''Ik ben een sportman, ik wil natuurlijk wel winnen'', zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje. De andere twee genomineerden waren de 'Hij, zij en zij'-reclame van Becam en 'Het 250 stappenplan van een bemoeizuchtige schoonvader'. In totaal 60.000 mensen brachten hun stem uit. Vorig jaar won een Tele2-reclame met 'de ouderen van tegenwoordig' als thema. Drie kandidaten waren dit jaar genomineerd als irritantste BN'er in een spotje: Paul Haenen (Pricewise), Ali B. (Yarden) en Winston Gerschtanowitz (Robijn). Ali B. viel de twijfelachtige eer te beurt. 'Stank hoeft niet te stinken' van Geberit kreeg begin deze maand al de Loden Radioleeuw voor het meest ergerlijke radiospotje van het jaar.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.