Terug

Volg Hart van Nederland

Albert Heijn vindt oplossing voor grote kassastoring

Albert Heijn vindt oplossing voor grote kassastoring

nieuws

25 juni 2019, 09:03

Albert Heijn heeft de oplossing gevonden voor de landelijke kassastoring bij de supermarktketen. In tientallen winkels kunnen klanten inmiddels weer normaal aan de kassa afrekenen. Volgens een woordvoerster zal in steeds meer filialen alles weer normaal gaan werken. Door een technische storing waren er dinsdagochtend problemen met de scanners van de normale kassa's. Alleen zelfscanners werkten. Vandaar dat er in ongeveer de helft van de meer dan 900 filialen niet gewinkeld kon worden. Om alles weer aan de praat te krijgen moeten filialen hun kassasysteem opnieuw opstarten.

Uitleg geven

Het hoofdkantoor van Albert Heijn adviseerde filiaalhouders tijdens de kassastoring hun winkels wel open te houden. Op die manier was het makkelijker voor winkelmedewerkers om klanten uitleg te geven over de problemen met de kassa's. Bij AH to go en de supermarkten in België waren geen problemen. De landelijke storing bij de grootgrutter uit Zaandam volgt een dag na een grote netwerkstoring bij KPN, waardoor onder meer hulpdiensten en noodnummers lange tijd niet bereikbaar waren. Volgens de zegsvrouw van Albert Heijn staan de problemen bij de supermarkt en het telecombedrijf volledig los van elkaar. Lees ook: Landelijke telefoonstoring KPN grotendeels verholpen, 112 weer bereikbaar Albert Heijn maakt voor bepaalde systemen wel gebruik van het netwerk van KPN. Eerder deze maand kampte de supermarkt nog met een grote pinstoring omdat pinautomaten bij de kassa's urenlang geen contact konden maken met het KPN-netwerk. Albert Heijn zei destijds voor het evalueren van die storing nog het gesprek aan te gaan met het telecombedrijf. https://twitter.com/pdgreef/status/1143415435406270464 https://twitter.com/AHMahuRhoon/status/1143403605594189825

Eerdere storing

Twee weken geleden werd de supermarktketen ook al getroffen door een grote storing. Toen werkte de pinautomaten bij de kassa's niet en konden alleen contant afrekenen. Daardoor ontstonden er lange rijen in de winkels. Lees ook: Storing bij pinautomaten bij Albert Heijn Later meer.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.