nieuws
9 apr 2021, 16:29
Lange rijen met auto's en overlast van wachtende bezoekers zijn verleden tijd bij de drukbezochte aardbeien drive-in in Uden. Ondernemers Jan en Brigitte voeren vanaf dit weekend namelijk een reserveringssysteem in waardoor bezoekers alleen nog op afspraak door de drive-in mogen rijden om aardbeien te kopen.
Dat melden de ondernemers op Facebook. Een week geleden meldde Hart van Nederland dat bezoekers van de drive-in in Uden urenlang in de file stonden voor de aardbeien. Dit tot grote frustratie van buurtbewoners en de gemeente.
"Wij snappen ook niet dat mensen zo lang in de rij willen staan", zei mede-eigenaar Birgitte toen over de drukte. "Onze aardbeien zijn erg lekker en ze zijn ook te verkrijgen gedompeld in chocolade of met kwark en granola, maar dat mensen er zo lang voor in de rij willen staan..." Omwonenden klaagden behoorlijk over de overlast door de hoge opkomt. "Er staat een rij, de hele dag. Sommige mensen wachten wel drie uur op een bakje aardbeien", zei buurtbewoner Joyce Verhoeven. "Het zijn meestal jongeren, dat gaat niet goed. Ze moeten naar het toilet en dan gaan ze in tuinen plassen en poepen."
De ondernemers zochten samen met de gemeente naar een oplossing voor de overlast. Met het invoeren van een tijdsslot lijkt die nu te zijn gevonden. Alleen met een reservering kun je nog door de drive-in. De ondernemers adviseren om op tijd een plek te reserveren, als je niet aan het net wil vissen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.