nieuws
3 feb 2022, 12:14
Vanaf 31 maart stopt KPN definitief met het ondersteunen en aanbieden van het 3G-netwerk. Volgens het telecombedrijf maken steeds minder mensen gebruik van 3G en internetten ze steeds meer via het 4G of 5G-netwerk. Maar wat als je nu nog een oud apparaat gebruikt dat alleen maar 3G heeft?
Steeds meer en meer maken we gebruik van internet. Om de capaciteit voor al die data groter te maken, is het volgens KPN nodig om 3G uit te schakelen. Zo is er meer capaciteit voor 4G en 5G, dat zorgt voor sneller en veiliger internet.
Gebruik je nog 3G op je telefoon, tablet of ander apparaat? Dan valt de verbinding 1 april automatisch terug naar 2G. Je internet wordt dan langzamer, de geluidskwaliteit van bellen is minder en je kunt niet meer internetten en bellen tegelijkertijd. 2G blijft nog wel een tijd in de lucht; tot april 2025.
Gebruikers van KPN kunnen van 3G upgraden naar 4G door onder meer de oude simkaart te vervangen. Daarnaast kan het zijn dat 4G via instellingen op de telefoon nog geactiveerd moet worden. Als dit niet mogelijk is, is het toch echt nodig om een nieuwe telefoon te kopen.
Geen idee van welk netwerk je überhaupt gebruik maakt? Schakel WiFi dan uit en kijk even rechts bovenin je scherm. Daar staat welk netwerk je gebruikt.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.