nieuws
24 dec 2018, 21:19
De 3FM-actie Serious Request: Lifeline die dinsdag begon, heeft 1.308.889 euro opgebracht voor het Rode Kruis. Dat is maandagavond bekendgemaakt. Tijdens eerdere edities zaten dj's in een Glazen Huis, terwijl ze verzoeknummers draaiden en zelf niet aten. Dit jaar was er geen Glazen Huis meer, maar liepen drie dj-duo's vanuit verschillende vertrekpunten door het land naar Utrecht, onder de noemer De Lifeline. Ze kwamen kerstavond in Utrecht aan. Het zenuwcentrum van deze operatie staat voor de TivoliVredenburg. De opbrengst van de actie gaat ditmaal niet naar één maar naar drie verschillende goede doelen. Dit jaar waren de thema's: reanimatie in Nederland, bescherming tegen natuurgeweld en noodhulp bij oorlog en conflicten. Vorig jaar was de opbrengst, met het Glazen Huis in Apeldoorn, 5,3 miljoen euro, de laagste opbrengst in tien jaar tijd.
3FM-zendermanager Sharid Alles zei maandag ''ontzettend trots" te zijn. De opbrengst noemde ze ''fantastisch" en meer dan ze had verwacht. ''Het is een compleet nieuw concept, in een tijd dat 3FM niet op zijn allersterkst en allergrootst is, dat betekent dat we van ver moeten komen." Hoe Serious Request er volgend jaar uit gaat zien, weet Alles nog niet. ''Maar het aspect dat wij naar het publiek toe gaan is mij en mijn team ontzettend goed bevallen. Het gevoel dat ik nu heb, zegt dat dit niet de laatste Lifeline is geweest, maar pin me daar nog niet op vast." ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.