Twee grote supermarktketens roepen klanten op diverse producten terug te brengen. Jumbo roept alle Jumbo Pastasalade fusilli pesto (350 gram) terug omdat er sporen van cashewnoten in zijn beland. Lidl roept een aantal kipproducten terug vanwege een verkeerde houdbaarheidsdatum. Gedupeerde klanten krijgen hun geld terug. De kip van de Lidl heeft een houdbaarheidsdatum van 17 augustus, een maand langer dan dat die eigenlijk houdbaar is. Ze zijn verkocht in diverse filialen in Nederland. Het gaat om:Kipfilet 800 gram met streepjescode 4056489764281Kipdijfilet 800 gram met streepjescode 4056489860648Kipfiletblokjes 400 gram met streepjescode 4056489764311Kipgehakt 400 gram met streepjescode 4056489860662 Kiphaasjes 350 gram met streepjescode 4056489764304Niet alleen voor mensen zijn er zo nu en dan waarschuwingen, ook voor dieren komen ze voorbij. Zoals bijvoorbeeld deze:Niet van genotenJumbo waarschuwt klanten voor de Jumbo Pastasalade fusilli pesto 350 gram omdat hier sporen van cashewnoten in zouden zitten, wat niet op de verpakking staat. Dit kan gevaarlijk zijn voor mensen met een cashewnotenallergie.Wie zo'n allergie heeft kan de salade terugbrengen naar de winkel, en uiteraard adviseert de super om het product niet te consumeren. Overigens benadrukken ze dat het product verder veilig is voor mensen die zo'n allergie niet hebben.Geld terugOm precies te zijn gaat het om de salades met streepjescode 8718452696895. Op een houdbaarheidsdatum hoeft niet gelet te worden. Ook is een bonnetje niet nodig, klanten krijgen het aankoopbedrag gewoon terug.Ook de Lidl vraagt klanten die de kipproducten hebben gekocht (die voorkomen in het lijstje hierboven) te retourneren. Het aankoopbedrag zal dan worden vergoed. Beide ketens bieden hun excuses aan voor het ongemak.Beeld: Lidl/Jumbo