OverzichtTip de redactie
Volg Hart van Nederland

Relschoppers dringen gemeentehuis binnen bij nieuwe onrust in Wijk bij Duurstede

13 juni 2026, 12:00

Bij nieuwe rellen in Wijk bij Duurstede zijn zeven mensen aangehouden. Volgens de politie en gemeente gooiden relschoppers vuurwerk, stenen en stoeptegels naar agenten en het gemeentehuis. Ramen en deuren raakten beschadigd en volgens de gemeente zijn ook mensen het gebouw binnengedrongen. De onrust houdt verband met de komst van een tijdelijke noodopvang voor 50 tot 75 asielzoekers.

Link gekopieerd

Fragmenten