OverzichtTip de redactie
Volg Hart van Nederland

Jongetje (5) overlijdt door brand in woonwagen: 'Dit beeld verdwijnt nooit meer van mijn netvlies'

112

11 apr 2018, 18:45

Link gekopieerd

De dood van het 5-jarige jongetje op het woonwagenkamp in Arnhem woensdagmiddag, zorgt voor groot verdriet. “Iedereen hier kent elkaar, dat maakt het nog heftiger.” De hulpdiensten werden woensdag rond 08.15 uur gewaarschuwd over de brand aan de Ingenieur Molsweg in Arnhem. In de woonwagen woonden een man, een vrouw en drie kinderen. De man, vrouw en een van de kinderen konden op tijd naar buiten, een van de kinderen was al buiten, maar voor het derde kindje kwam hulp helaas te laat. Lees ook: Jongen (5) dood door brand woonwagen Arnhem Op het woonwagenkamp heerste grote paniek. “Iedereen was aan het huilen, liep door elkaar heen en we mochten onze woonwagens niet meer in”, vertelt een buurvrouw. De vader van het jongetje wilde nog teruggaan en ook buren helpen, maar tevergeefs. “We konden niets doen, we stonden machteloos”, aldus een buurman.

Vrolijk, lief kind

Het verdriet in de gemeenschap is groot, vertelt de buurvrouw. “We zagen het lichaampje naar buiten gedragen worden. Toen leefde hij nog, maar op weg naar het ziekenhuis overleed hij. Dat beeld verdwijnt nooit meer van mijn netvlies”, vertelt ze. “Het was een vrolijk, lief kind. Het is nog niet doorgedrongen. Iedereen hier kent elkaar, dat maakt het nog heftiger.”