112
6 juli 2017, 10:31
Youtube-vlogger Snapking heeft zijn volgers voor duizenden euro’s aan telefoonrekeningen bezorgd. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft zijn informatienummer uit de lucht gehaald, omdat bellers lang in de wacht stonden zonder dat zij iemand aan de lijn kregen. De vlogger spoorde zijn 361.000 volgers via zijn filmpjes aan om te bellen naar zijn nummer 0909-0400528, zonder dat duidelijk was onder welke voorwaarden zij hem te spreken kregen. De 6000 bellers werden vervolgens lang in de wacht gezet zonder dat zij iemand aan de lijn kregen. Uiteindelijk kregen slechts vijf van die bellers de vlogger ook daadwerkelijk te spreken. De bellers moesten 1 euro per minuut betalen. In totaal betaalden de fans van Snapking in maart en april van dit jaar 13.000 euro aan belkosten. De ACM kreeg via Twitter en het consumentenloket ConsuWijzer meerdere klachten over het informatienummer. Consumenten klaagden vooral omdat voornamelijk minderjarige bellers werden misleid. Bron: ANP / Redactie
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.