Reny Kohinor, die lijdt aan de ernstige ziekte ALS, had zich verheugd op een ontspannen vakantie in Portugal. Zijn ziekte is in een vergevorderd stadium, hij zit in een rolstoel en heeft zorg nodig. Dus zou hij vliegen met vier zorgverleners die hem ook verzorgen tijdens de vakantie. Maar eenmaal op Schiphol aangekomen, gaat er een dikke streep door de plannen. De luchtvaartmaatschappij zegt dat de aangeleverde medische gegevens niet kloppen dus Reny mag niet mee. Weg vakantie! Reny en zijn zorgverleners doolden zaterdagochtend zwaar gedesillusioneerd rond op Schiphol, hopende op een wonder. Volgens de luchtvaartmaatschappij zijn de afmetingen van de rolstoel niet goed doorgegeven. "De gegevens hebben we allemaal gemaild", zegt zorgverlener Antonie van de Vorstenbosch. "We kregen een bevestigingsmail dat alles was aangekomen. We weten hoe het werkt, vorig jaar zijn we naar Curaçao gevlogen, dus we weten wat erbij komt kijken. We dachten dat het allemaal goed was, want we hebben nooit iets gehoord. En nu zeggen ze dat ze ons hebben geprobeerd te benaderen per email. Ik zei: laat die mail dan maar zien, maar dat kunnen ze niet", aldus de zorgverlener. Geen vergoeding mogelijkVoor Reny, die in de vakantie ook nog eens zijn 39e verjaardag zou vieren, is het allemaal superzuur. Als verrassing zou zijn broer langskomen in Portugal. "Die hebben we nog niet eens gebeld. Hij zou met zijn vrouw en baby als verrassing voor de deur staan." Daarnaast krijgen Reny en zijn zorgverleners niets terug: de kosten voor de dure, op medische zorg ingerichte villa die ze hebben gehuurd als ook de kosten voor de vliegtickets. "De luchtvaartmaatschappij zegt dat het onze schuld is, dus dat we niets vergoed krijgen. En we kunnen ook niet mee op een andere vlucht. We weten het even niet meer, dit is allemaal zo erg."