Personen in het management van ITV Studios, het bedrijf dat The Voice of Holland produceert, waren voor de uitzending van BOOS al lang en breed op de hoogte van de misstanden op de werkvloer bij het programma. Dat zei advocaat Sébas Diekstra, die vier slachtoffers van The Voice vertegenwoordigt, woensdagavond in Jinek. Slachtoffers nemen het onderzoek van de producent dan ook niet meer serieus, stelt Diekstra.Volgens hem was Rick Brug, die nu in het management van ITV zit en eerder werkte bij Talpa, door John de Mol op de hoogte gesteld van een klacht over misstanden bij The Voice die De Mol in 2019 kreeg.Melding is 'begraven'Hij stelt dat de melding die John de Mol in 2019 kreeg "is begraven", onder meer door toedoen van Rick Brug. "Het persbericht dat RTL en ITV van niets wisten, klopt dus niet. Bij mijn cliënten gingen door dat bericht alle alarmbellen op rood. Zij hebben geen vertrouwen meer in ITV en nemen deze aanpak niet serieus."ITV liet een onderzoek instellen door advocatenkantoor Van Doorne. Maar volgens Diekstra durven slachtoffers zich daar niet te melden. "Het kantoor levert prima werk, maar is wel ingehuurd door ITV. Je weet dus uiteindelijk niet wat er met die informatie gebeurt, en of het tegen je gebruikt gaat worden of niet." ITV was woensdagavond niet voor commentaar bereikbaar.Onafhankelijk en onpartijdig onderzoekDiekstra wil dat Mariëtte Hamer, de nieuwe regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag, er bij het kabinet op aandringt een onafhankelijk en onpartijdig onderzoek naar de misstanden rondom The Voice of Holland te doen."Alleen door goed onderzoek te doen kan er uiteindelijk echt recht worden gedaan aan de slachtoffers’’, stelde Diekstra eerder al. De raadsman vreest dat verdere aarzeling om de misstanden aan te pakken uiteindelijk zal leiden tot afstel.ANP Bovenstaande video was eerder te zien bij Hart van Nederland