
nieuws
22 sep 2021, 19:03 - Update: 22 sep 2021, 20:31
Oei! De Amsterdamse slager Hassan Najib heeft een klant eerder deze maand per ongeluk duizend euro te veel laten pinnen. Nu wil Hassan dat bedrag graag teruggeven. Hij heeft daarom een oproep op zijn winkelruit geplaatst: 'Verkeerde pintransactie €1.005,50'.
Je zou denken: ruim duizend euro minder op je bankrekening na een bezoek aan de slager, dat merk je toch? Toch heeft ruim twee weken later nog niemand zich gemeld bij Hassan. En de slager heeft ook geen idee wie hij per ongeluk dit enorme bedrag heeft laten afrekenen, vertelt hij woensdag aan Hart van Nederland.
De ondernemer ontdekte de fout tijdens het bijwerken van zijn administratie. Een pinklant rekende op 7 september rond 14.00 uur 1.005,50 euro af. "Dat klopt natuurlijk niet, dit had waarschijnlijk 5,50 euro moeten zijn. Of misschien iets van tien euro", legt hij uit. "Maar zeker geen duizend euro", benadrukt de slager.
Hassan heeft geprobeerd de gegevens van de (on)fortuinlijke klant te achterhalen via de bank. "Misschien konden ze mij een telefoonnummer geven, maar helaas: de bank kon ook niks betekenen", verzucht hij. En dus zit er nog maar één ding op: een oproep in zijn slagerij Zagora in De Pijp. "Ik hoop dat iemand zich meldt, ik wil het geld graag teruggeven."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.