Volg Hart van Nederland
Albert Heijn denkt erover om boodschappen duurder te maken

Albert Heijn denkt erover om boodschappen duurder te maken

nieuws

16 feb 2022, 21:40 - Update: 16 feb 2022, 22:17

Link gekopieerd

Ahold Delhaize, het moederbedrijf van onder andere Albert Heijn, denk erover om de prijzen te verhogen, als zij zelf ook te maken krijgen met prijsstijgingen. Topman Frans Muller laat in gesprek met RTL Z weten dat boodschappen daarmee duurder worden.

De duurdere boodschappen zijn volgens Muller het gevolg van de stijgende prijzen van grondstoffen, energie, verpakkingen, transport en hogere loonkosten. In Nederland lagen de prijzen van voedingsmiddelen in januari volgens het CBS al 4,3% hoger dan vorig jaar. Dat vindt Muller aanzienlijk hoger dan de prijzen die we de laatste tijd zien.

Huismerken

De prijsstijgingen die bedrijven doorberekenen aan Albert Heijn zijn volgens Muller niet altijd terecht. Ahold kan dat namelijk nagaan, omdat ze hun huismerken bij dezelfde producenten laten maken.

Op die manier kan Ahold zien of de prijsverhogingen van de bedrijven van merkproducten reëel zijn. Muller benadrukt dat boodschappen alleen duurder worden als de prijsstijging te rechtvaardigen is. "We denken dat klanten dat dan ook zullen begrijpen", aldus Muller.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.