Albert Heijn schrapt per direct de campagne voor Blue Band Roombeter. Dat bevestigt een woordvoerder van de supermarktketen aan Hart van Nederland na berichtgeving van Distrifood.nl. Albert Heijn gaat alle metergrote actiestickers van de koeldeuren verwijderen. Op sociale media ontstond ophef vanwege de boodschap dat het eten van echte roomboter 'kuddegedrag' zou zijn.CommotieWon de plantaardige roomboter van Blue Band onlangs nog het Gouden Windei voor het 'meest misleidende voedselproduct', is er nu weer commotie vanwege de campagne in de Albert Heijn. De koelschappen zijn sinds maandag namelijk beplakt met slogans als 'Skip the cow' en 'Nog steeds liever koeienboter? Typisch kuddegedrag'. Dat schoot sommige consumenten in het verkeerde keelgat: En daarop besluit de Albert Heijn te stoppen met de reclamecampagne."Het klopt dat we de promotie weg gaan halen. De formulering is ietwat ongelukkig", zegt de woordvoerder tegen Hart van Nederland. Positieve en negatieve reactiesOok Blue Band zelf reageert op de ophef: "De campagne van Blue Band heeft als doel dat consumenten weloverwogen keuzes maken wat betreft de producten die zij kopen. Voor de duidelijkheid: zonder boeren zouden wij onze plantaardige producten niet kunnen maken", laat een woordvoerder aan Hart van Nederland weten. "De campagne krijgt zowel positieve als negatieve reacties. ""Wij balen ervan dat een Blue Band uiting in de winkel tot rumoer leidde, en daarom is er samen met Albert Heijn actie ondernomen", aldus het merk.