112

Meisje (13) moet surfen in bad bijna met dood bekopen

Een 13-jarige meisje heeft zichzelf onder stroom gezet terwijl ze met haar mobiel aan de lader in bad zat. Het meisje was korte tijd buiten bewustzijn en is met brandwonden opgenomen in het ziekenhuis, zo valt te lezen in het medische tijdschrift Journal of Medical Case Reports. Wanneer het voorval gebeurde is niet duidelijk.

Het meisje zat in bad en hield in haar hand de mobiele telefoon die tevens aan de lader zat, schrijft het tijdschrift. Op een gegeven moment hoorde de moeder van het meisje een harde gil, waarop ze naar de badkamer snelde. Eenmaal daar aangekomen haalde ze de telefoon uit de lader en tilde haar dochter uit bad.

Foto: Journal of Medical Case Reports

Stuiptrekkingen

De 13-jarige was, volgens haar moeder, korte tijd buiten bewustzijn en had last van stuiptrekkingen. Na een klap op haar borst kwam ze weer bij. In het ziekenhuis is ze verder gecontroleerd, daar werden twee diepe brandwonden ontdekt. Een op haar hand en een op haar buik.

Ze mocht na twee dagen het ziekenhuis verlaten. Omdat de wond op haar buik niet goed heelde, heeft ze een operatie moeten ondergaan. Chirurgen hebben de wond kunnen dichten, waardoor het meisje een zo klein mogelijk litteken aan het voorval zal overhouden.

Foto: Journal of Medical Case Reports

Bewustwording

Volgens de schrijvers van het artikel gebeuren de meeste ongelukken door elektronische apparaten bij kinderen thuis. Vaak zijn het apparaten met een laag wattage, zoals een telefoonoplader, die de ongelukken veroorzaken. De auteurs hopen dan ook met hun artikel meer bewustwording te creëren.