Lifestyle & Entertainment

Online je dagelijkse boodschappen doen? Supermarkten scoren goed

We bestellen onze dagelijkse boodschappen steeds vaker online. Albert Heijn heeft als eerste supermarkt de top drie bereikt van de lijst met bedrijven met de hoogste online omzet van Nederland. De lijst wordt gedomineerd door Bol.com, op de voet gevolgd door elektronicawebshop Coolblue.

Ook andere supermarkten stijgen flink. Jumbo klimt naar plek acht, terwijl websupermarkt Picnic net buiten de top 10 valt. Retaildeskundige Cor Molenaar verwacht dat de komende jaren steeds meer mensen hun dagelijkse boodschappen online zullen bestellen.  “De groei afgelopen jaar was veertig procent, dus als ze dat de komende jaren doortrekken dan zie je dat het echt een groot onderdeel wordt.”

Niet overtuigd

Toch is een groot deel van de Nederlanders nog niet overtuigd, zo blijkt uit onderzoek van Wat vindt Nederland onder 1400 mensen. Een overgrote meerderheid van de mensen die op dit moment nog geen boodschappen laat thuisbezorgen (83%), is niet van plan dat in de toekomst wel te gaan doen.

Kleding en schoenen populairst

Wat we wel graag online bestellen? Kleding en schoenen, zegt twee derde (66%) van de Nederlanders. Ook het bestellen van elektronica vindt gretig aftrek. Ruim de helft van de Nederlanders laat dat thuisbezorgen. Slechts 20% van de Nederlanders zegt op dit moment ook de dagelijkse boodschappen thuis te laten bezorgen.