
112
5 apr 2019, 18:01
Machinisten zijn boos op ProRail vanwege een nieuwe campagne. "Wij zijn altijd voor alle acties die gehouden worden om te voorkomen dat mensen op het spoor gaan lopen", laat oud-machinist Frans van Kasteren weten. "Alleen de manier waarop deze actie wordt gehouden is niet goed" Onder de naam ‘Victim Fashion, created by accident’ waarschuwt de spoorbeheerder voor de gevaren op het spoor, door (nagemaakte) beschadigde kleding te tonen die jongeren droegen toen ze slachtoffer werden van een treinongeluk. Lees ook: ProRail waarschuwt jongeren met ‘kledinglijn’ voor gevaren op en rond het spoor "Wat ons shockeert is dat wij als machinisten diezelfde kleding hebben gezien, maar dan nog wel met de mens erin." Frans heeft zelf vier keer meegemaakt dat er iemand onder zijn trein terechtkwam. "Wij zijn de mensen die het moeten verwerken. Als je het verwerkt hebt dan wil je het vergeten."
Zelf hoopt hij dat er door machinisten weer les wordt gegeven op scholen, want dan kan je volgens hem ook jongeren bereiken. "ProRail vergeet ons gewoon, vraagt niet om ons advies en houdt geen rekening met ons. Als je jongeren met dit soort reclamestunts moet bereiken dan vraag ik mij af of er geen betere methodes zijn."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.