112

Kat overleden na uitslaande woningbrand in Helmond, bewoonster naar het ziekenhuis

Bij een uitslaande brand in een woning aan de Distelveld in Helmond is zaterdagochtend een kat overleden. Het dier zat boven op het moment dat de brand uitbrak en kon niet op tijd meer worden gered.

De bewoonster kon haar woning tijdig verlaten, maar is wel naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw zou onder meer rook hebben ingeademd. De brand brak uit in de woonkamer en was volgens de brandweer snel onder controle. Om het vuur te kunnen bestrijden, moesten brandweerlieden een rolluik voor de voordeur verwijderen.

Hond van slag

Een hond van de buren, die in de rook lag, raakte door de brand erg van slag en is opgehaald door buurtbewoners.

De oorzaak van de brand wordt nog onderzocht.

Beeld: SQ Vision