112

Bushokjes met homoposters Suitsupply tientallen keren ingegooid

Zo’n dertig billboards en bushokjes zijn gesloopt vanwege een poster van twee zoenende mannen. Al weken lang krijgt kledingmerk Suitsupply veel negatieve reactie op de nieuwe campagne.

Ook werden veel van de posters beklad en afgeplakt met tape. Eerder verloor het bedrijf door de foto’s al duizenden volgers op Instagram. Op de posters zijn twee mannen te zien. Zo zoenen ze op een foto en op een andere foto raakt een man in pak een man in een strak kort zwembroekje liefkozend aan.

Ook via de mail ontving Suitsupply de afgelopen dagen vele honderden klachten en verwensingen. “Veel mensen vragen ons hoe ze deze posters aan hun kinderen moeten uitleggen”, vertelt CEO Fokke de Jong van Suitsupply aan NU.nl. “Dat zijn vragen die we nooit krijgen als we een erotisch geladen poster met een man en een vrouw gebruiken.”

De campagne is te zien in 22 landen waar het bedrijf actief is. Alleen in Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten worden de foto’s niet vertoond.

Beeld: Video Duivestein