Sport

Team NL Tokyo Center is hét nieuwe Oranje visitekaartje tijdens Olympische Spelen

Het traditionele Holland Heineken House is op de Olympische Spelen van Tokio in 2020 onderdeel van een nieuw concept. Sportkoepel NOC*NSF en het biermerk introduceren het Team NL Tokyo Center.

Er is niet alleen plaats voor de Nederlandse sporters, fans, familie en vrienden. Bedrijven die de sportkoepel en de olympische sporters sponsoren en andere Nederlandse internationale zakenpartners zijn ook welkom.

Visitekaartje van ons land

“Met deze uitbreiding wordt het TeamNL Tokyo Center een multifunctioneel centrum met meerdere missies onder één dak,” aldus directeur Gerard Dielessen van NOC*NSF. “Dit centrum wordt hét visitekaartje van ons land waar sportiviteit, saamhorigheid en gezelligheid bij elkaar komen.”

Voor het centrum is een locatie gevonden aan de baai van Tokio. De contractonderhandelingen verkeren in afrondende fase. “Het ligt mooi centraal tussen een aantal wedstrijdaccommodaties en ook dicht bij het olympisch dorp”, aldus Dielessen.

Het bekende Holland Heineken House

Het Holland Heineken House begon op de Spelen van 1992 in Barcelona op bescheiden schaal, maar groeide in de loop der jaren. Het staat nu bekend als dé ontmoetingsplek voor de supporters van de Nederlandse olympiërs. De huldigingen van de medaillewinnaars zijn nog steeds een hoogtepunt.

“Uiteraard is de vijftiende editie van het Holland Heineken House weer de plek waar onze olympische helden gehuldigd zullen worden”, aldus Hans Erik Tuijt, sponsordirecteur bij Heineken.

Lees ook: Tilburg in ban van NK Snelwandelen, ‘n sport met lullig imago