Euroshopperfans in actie

Euroshopper verdwijnt uit de schappen van Albert Heijn, zo werd woensdag bekend. Menig klant van de supermarkt zal niet direct wakker liggen van dit nieuws, te meer omdat Albert Heijn de producten vervangt door het goedkope merk AH basic. Bij de échte Euroshopperliefhebbers komt het bericht echter hard aan.

De mensen achter de website ikbeneeneuroshopper.nl spraken woensdag al van ‘een trieste dag voor iedereen met een rood-wit hart’. Ze hebben dan ook besloten zich niet zomaar bij het besluit van Albert Heijn neer te leggen. Onder de slogan ‘Wij bukken niet voor basic’ voeren ze actie voor het behoud van Euroshopper. “Hoewel er een vervanger in de vorm van AH Basic voor in de plaats komt zijn we het hier niet mee eens. Euroshopper is een product van het volk. Het is herkenbaar, goedkoop en heeft de beste prijs-kwaliteitsverhouding van Nederland” , aldus de initiatiefnemers.

Ze roepen mensen op de speciale Facebookpagina te liken. Inmiddels hebben 2.123 mensen dat gedaan. Bij 50.000 likes gaan ze een 3-gangen Euroshopperdiner aanbieden aan de directie van Ahold, waar Albert Heijn onder valt. Via de fansite zijn ook speciale t-shirts te bestellen waarmee mensen kunnen aangeven dat ze het goedkope merk een warm hart toedragen.

Op de pagina reageren diverse mensen op het verdwijnen van het merk. “De paprikachips is zoooo lekker net als zovele producten van de euroshopper……Ik ben er een echte fan van!”, schrijft iemand. “Euroshopper moet blijven die cola light blikjes zijn geweldig !!”, aldus een andere fan. Een van de Euroshopperliefhebbers heeft zelfs een gedicht geschreven over het verdwijnen van het merk:

Albert Heijn liet woensdag weten te stoppen met de verkoop van Euroshopper, omdat de supermarkt niet 100 procent tevreden is over het merk.