In de laatste jaren was er niet eerder zoveel vlees met Pasen in de aanbieding in de supermarkten. Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier telt dit jaar een recordaantal van 1.026 vleesaanbiedingen in de reclamefolders.Volgens Wakker Dier draait Pasen niet meer alleen om (chocolade)eieren verstoppen, maar vooral om gourmetten en veel vlees. De meeste paasaanbiedingen (60 procent) hebben daarnaast ook geen dierenwelzijnskeurmerk, zoals Beter Leven, constateert de organisatie. Dat is minder dan in de rest van het jaar, als de verhouding fifty-fifty is.De organisatie die onder andere opkomt voor dierenwelzijn in de landbouw pluist sinds 2015 alle folderaanbiedingen van de elf grootste supermarkten na. Het vorige vleesrecord stamt uit 2019, toen 957 aanbiedingen in de paasfolders stonden. Minder vleesvervangersVleesvervangers zijn dit jaar juist minder vaak in de aanbieding. Vergeleken met vorig jaar zijn er nu ruim een derde minder aanbiedingen. Hypocriet, vindt vicevoorzitter Anne Hilhorst: "De Week Zonder Vlees is nog maar net voorbij en de supermarkten knallen er weer flink op los met het vlees."ANP