112

Asbest vrijgekomen bij garagebrand in Deventer

Bij een brand in een garagebox aan de Hovenierstraat in Deventer is dinsdagochtend asbest vrijgekomen. Hoe groot de gevolgen hiervan zijn, is nog niet duidelijk. De brand brak rond 5:45 uur uit. Toen de brandweer eenmaal ter plaatse was, stond de box al in lichterlaaie. De brandweer zorgde ervoor dat het vuur niet over kon slaan op de naastgelegen schuurtjes en een woning. De garage konden ze niet meer redden, deze ging volledig verloren.

In de naastgelegen schuurtjes waren nog een aantal huisdieren aanwezig. Deze heeft de brandweer uit voorzorg uit de schuurtjes gehaald. Er raakte niemand gewond. De oorzaak van de brand is nog niet duidelijk.

Beeld: SPS Media