112

Asbest op straat door brand Barneveld

Bij de brand donderdagmorgen in de Langstraat in Barneveld is een kleine hoeveelheid asbest vrijgekomen. De gemeente laat de asbest zo snel mogelijk door een gespecialiseerd bedrijf verwijderen. Omwonenden zijn door de gemeente Barneveld middels een brief op de hoogte gesteld.

De brand brak uit in een appartement boven een winkelpand in het centrum van Barneveld. Het vuur heeft zich uitgebreid naar een naastgelegen pand. Bij de brand is de winkel flink beschadigd en het dak van het appartement is ingestort.

De brandhaard was lastig te bereiken door de vele smalle steegjes. Omliggende woningen zijn geëvacueerd. Ongeveer 15 bewoners, van ongeveer 4 woningen, zijn opgevangen in de Veluwehal waar ook loco-burgemeester De Kruijf aanwezig is.  Een aantal woningen is onbewoonbaar verklaard en de oorzaak van de brand is nog niet bekend.