Opnieuw stikt Belgische peuter in Babybel-kaasje

Een tweejarige peuter is in het Belgische Vilvoorde overleden nadat hij gestikt was in een Babybel-kaasje. Het is al het derde Belgische kind dat dat overkomt.

De peuter lag daarna enige tijd in het ziekenhuis maar zijn hersens hadden te lang zonder zuurstof gezeten. De moeder van het kind zei in de krant: “Vorige week werd beslist om de beademingsmachine stil te leggen. Hij zou geen menswaardig bestaan meer kunnen leiden. Mijn zoontje is in mijn armen gestorven.”De moeder zegt verder de fabrikant niets te verwijten.

“We zijn diep onder de indruk en willen onze spijt en medeleven betuigen aan de familie in deze tragische omstandigheden”, aldus de maker van de kaasjes in een schriftelijke reactie aan Hart van Nederland. “We vinden het essentieel om bij te dragen aan nog meer veiligheid en we gaan tips voor veilig gebruik plaatsen op alle verpakkingen en promotiemateriaal.”

Het laatste nieuws