Restaurant in Grou in lichterlaaie

Een restaurant in Grou is zondagochtend helemaal afgebrand.

Het vuur bij restaurant Het Theehuis werd rond 11.15 uur ontdekt. De vlammen grepen, mede door de rieten kap, al snel om zich heen. Er was niemand in het pand aanwezig.

De brandweer zag bij aankomst direct dat de eetgelegenheid niet meer te redden was. Zij hebben zich er vooral op gericht om te proberen een aangrenzend woonhuis te redden. “Het restaurant is volledig uitgebrand. We houden omliggende woningen nog nat om ze te beschermen.”, aldus de brandweer.

Zwarte rookwolken zijn in de wijde omtrek te zien. Ook zit de wijk in Grou zonder elektriciteit door de brand. “Dit kan enige uren gaan duren.”

Het Theehuis is niet zomaar een gebouw. Iedere dorpeling kent het. Zo was het een belangrijke hotspot voor de Grouster Skutsjevereniging. Margje Doop-de Jong, secretaris van de vereniging: “Dit heeft behoorlijk wat impact”. Ze vervolgt: “Grou en het theehuis zijn zo met elkaar verbonden.”

Bekijk de eerste beelden van de brand hieronder

 

 

Het laatste nieuws