Home > Nederland > Zuid-Holland > Doodziek na openen zeecontainer

Doodziek na openen zeecontainer

De 37-jarige Mervin Barron vertelt zijn schokkende verhaal. Twee maanden geleden opende hij een zeecontainer die net uit China was aangekomen.

De container stond vol grote houten kisten waarin glas zat, bestemd voor het bedrijf waar Mervin werkt. Al na een paar minuten brak hem het zweet uit en kreeg hij ademhalingsproblemen. In de kantine van de glasgroothandel kreeg hij een epileptische aanval en een hartstilstand. Veroorzaakt door het zeer giftige en reukloze gas Methylbromide dat in de container aanwezig bleek te zijn.

Deel dit