Home > Nederland > TV-zender blundert over dood Friso

TV-zender blundert over dood Friso

TV-zender National Geographic heeft zondagochtend op televisie in een bericht gemeld dat Prins Friso zou zijn overleden. Ze betuigden hun medeleven. Volgens een woordvoerder was er sprake van een technische fout.

De tekst op tv luidde als volgt: ‘National Geographic Channel betuigt zijn medeleven aan de koninklijke familie en de Nederlandse bevolking met het overlijden van Zijne Hoogheid Prins Friso.’

De Rijksvoorlichtingsdienst liet vervolgens weten dat de situatie van prins Friso nog steeds onveranderd is. Het is niet duidelijk hoe het bericht van National Geographic op hun zender heeft kunnen verschijnen. ‘Er wordt met man en macht gewerkt om uit te zoeken wat hier precies is gebeurd’, aldus een woordvoerder.

 

Deel dit